Byte av internetleverantör

Hej alla medlemmar!

Som några redan har märkt så kommer vi byta internetleverantör. Här kommer mer info om detta:
Vi har sagt upp vårt avtal med Telenor för vi har fått ett bättre avtal med Tele2. Det innebär bättre pris och bättre TV-boxar och routrar med bättre WiFi.
Bytet till Tele2 sker 2022-02-01, alltså 1a februari.
Vi får exakt samma tjänster som tidigare (TV och internet), men vi får ett bättre pris av Tele2.
Det är ett likadant kollektivavtal, så kostnaden för det nya avtalet kommer dyka upp på hyresavierna precis som innan.
Precis som idag så kan man inte välja bort att vara med i kollektivavtalet. Däremot om man t.ex. vill ha snabbare internet så kan man göra det tillägget.
Om man har en email genom Telenor så kommer man inte kunna använda den efter 15e februari.

Detta behöver varje medlem göra (en person per lägenhet):
Viktigast: kontakta Tele2 Kundservice på telefon 0775-17 17 20, och fullfölj beställningen av tjänsten. Man behöver uppge personnummer, adress, lägenhetsnummer och mailadress. Beställningen tar upp till tre arbetsdagar, så beställ senast tre arbetsdagar innan 1a februari (alltså senast 26e januari).
De nya boxarna/routrarna skickar Tele2 till varje medlem innan bytet sker. Installation av boxar och routrar kan Tele2 hjälpa till med, eller om man vill så gör man det själv.
De gamla routrarna/boxarna från Telenor är till låns, och ska skickas tillbaka till Telenor senast 2 veckor efter bytet (alltså senast 14e februari).

Vissa kan ha fått dubbel uppsättning lappar (fyra kuvert) från Telenor i sina brevlådor. Bara två behövs.

Här är generell info från Tele2.